Sunday, December 26, 2010

tiga kusung...


pergh!!!..tabik getar laa kat skuad malaysia..x sia2 g tgk kat kdai mamak..hahaha..
penuh org kat kedai mamak..rasa cam duk kat stadium dah..terbaek la org malaysia..siap melompat-lompat kalo gol...aku predict malaysia menang 1-0 je...tp diorg ganyang sampai 3 biji...memang dasyat!..first time tgk malaysia main cam tu...skali tgk cam skuad red devils(sbb aku fan red devil,haha..)
spanjang aku idop aku x prnah tgk malaysia main cam tu..diorg punya taktikal, defence ngan attacking diorg mmg terbaik..mula-mula aku nk puji defence..memang susah nk lepas diorg..clearance pon bagus..keeper yg muka ala2 komunis tu(Khairul fahmi) memang antara keeper terbaik malaysia stakat ni...
tapi aku nak puji 3 player malaysia yg memang perfor kat piala AFF... mula2 midfield maestro malaysia, Safiq Rahim..die mmg layak jadi kapten..die boleh main defensive ngan attacking..hantaran die kemas..dribbling pon ok wlaupon kadang2 control ball hancur..second best player, Kunalan...die ni kalo dribbling skali tgk cam Luis Nani(hahaha!!),tapi kalo bantu defend skali tgk cam Evra(hahaha!!..).die brani bawak bola..die boleh beat player lawan..die rajin, semangat..
the best player of the whole tournament, Norshahrul..pemain yang baru naik(baru kawen..hahaha)..yang aku suke die ni sebab cara die main...die tarik defender lawan ke tepi pastu die beat sorg2..pastu die antar bola tu ke depan gol..kebanyakan gol malaysia shahrul yg assist...die brani bawak bola, pastu die laju...tapi xleh kasi die pegang bola lama2..nti hilang..haha..pape pon die layak dapat pemain terbaik Piala Aff 2010..
hmm...td aku kata 3 player je..tp aku nak tambah lg sorg player, Safee Sali... top scorer Piala AFF(4 gol)..die ni sbnarnye aku tgk die cam malas je atas padang tapi finishing die bagus..kalo antar bola kat die depan gol, chance utk gol tu 80percent..tapi kalo die bawak bola mmg hancur...die ni cam Berbatov(aku nk samakan diorg ngan player MU je..hahaha..sbb diorg main best..)slow tp finishing terbaik...
Pape pon 2nd leg kat indon nnti aku rasa diorg main bertahan cam lawan vietnam ari tu...tp x kesah la sbb dah bawak bekal 3 biji nak g sana..hahaha..jangan buat taik suda..haha..


~agak2 bleh jd pengkritik tetap tak??~

No comments:

Post a Comment