Monday, June 20, 2011

10 tahun sudah berlalu…

Singkap kembali detik akhir bersama
Linangan airmataku menitis
Dalam pelukan dakapan yang terakhir
Mengalir darah membasahi bumi
Pergi yang tak kembali untuk selamanya
Segar indah namamu di hatiku

Perjuanganmu bagai lilin membakar
Bersinar menerangi kegelapan
Rela berkorban meredah onak berduri
Jasa baktimu sejernih air di kali
Bersemadilah engkau aman di pusara
Sinar cahaya murni keramatmu
Berjihad biar menitis oh darah terakhir
Menjadi lambang cinta yang terluhur

Sayu dan pilu bermain di jiwaku
Hilang mu kini tiada pengganti
Hanya namamu tersemat di kalbuku
Menjadi satu kenangan abadi


 

Lagu yang mmbuatkan aku muka ganas ati legend bleh menitik air mata..haha..dah lame dah x dengar lagu ni..banyak citer dsebalik lagu ni..

Sedar tak sedar dah 10 tahun arwah abang pergi..tak terkata..rasa cam x lengkap je..byk sangat memori yg nk diungkit..ingat lagi kata2 arwah "blaja elok-elok".. simple words that give too much impact..tiap kali study mesti tringat kata2 tu..time kecik2 dulu rapat sgt ngan arwah..hubungan abang sulong ngan adik bongsu..tiap kali arwah balik cuti sem mesti pegi terkam..nak g mane2 bawak je..time sakit tolong jaga..

Suke tengok die main bola..he such a great footballer..aku kenal bola dari die..aku main bola time skolah rendah pon sbb nk jadi cam die..aku sarung but bola die..umbro six steel studs with ronaldo gemuk signature..

Suke tengok die main games..fifa, street fighter, starcraft sume fevret die..asal main game je aku mnyempit sblah die..die ajak aku main sama..xpernah x kasi aku main..huh..what a moment to remember..

Die memang bijak..periksa ujian sume slalu dpt top 3…aku je yg x brape nk pandai..tp kata2 die buat aku nk jadi pandai cam die..medal die penuh dlm umah…medal aku 2 3 keping je..tapi semangat die slalu ade kat aku..kalo bleh aku nak tunjuk ape yang aku dapat masa upsr pmr spm dulu2..kalo die bleh buat aku pon bleh buat..

Tanggal 31 mei 2001 yang sukar dilupakan

Too many things to tell, semoga Allah menempatkan arwah di dalam golongan orang yang beriman..amin.

Great brother, great student, great player, great leader, Muhd Khairil Anuar Muhd Zahid..

~Al-Fatihah~

No comments:

Post a Comment